
Regulamin Podkarpackiego Ośrodka Seksuologii i Psychoterapii
rejestracja świadczeń
- Podkarpacki Ośrodek Seksuologii i Psychoterapii jest Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej, którego forma prawna to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Ośrodek świadczy następujące usługi: psychoterapie indywidualne, grupowe i par, konsultacje psychiatryczne, konsultacje seksuologiczne, warsztaty, poradnictwo psychologiczne, rodzicielskie i rodzinne, ośrodek świadczy szkolenia dla specjalistów.
- Ośrodek mieści się przy ulicy Franciszka Kotuli 3 w Rzeszowie
- Ośrodek czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-19:00 dla pacjentów, oraz w soboty i niedziele dla uczestników warsztatów i szkoleń.
- Pacjent może dokonać rejestracji telefonicznie pod numerem telefonu: 721 301 242, za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie: www.seksuologia-rzeszow.pl - oraz mailem: seksuologicznarzeszow@gmail.com - lub osobiście w ośrodku w godzinach jego pracy. Terminy spotkań pacjenta ustalane są według grafika pracy specjalistów.
- Konsultacja / sesja terapeutyczna / wizyta lekarska - trwa od 30-tu do 120-tu minut w zależności od rodzaju spotkania. Czas i rodzaj usługi ustalany jest na drodze wspólnego porozumienia - pomiędzy pacjentem a specjalistą.
ochrona danych osobowych
- Wszystkich pracowników ośrodka obowiązuje zasada poufności. Psychoterapeuci korzystają z superwizji, z zachowaniem zasad - zabezpieczających anonimowość i inne dobra osobiste pacjentów. Specjalista/lekarz gwarantuje zachowanie tajemnicy zawodowej i poufności danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane osobowe pacjentów są chronione - zgodnie z polityką prywatności ośrodka, stosownie do przepisów powszechnie obowiązujących.
- Korzystanie z usług poradni jest dobrowolne i wymaga zgody pacjenta.
- Osoba korzystająca z usług ośrodka, a będąca osobą niepełnoletnią - ma obowiązek zgłoszenia się do ośrodka z rodzicem/ opiekunem prawnym, którego zgoda na świadczenie usług jest wymagana.
zasady płatności za świadczenia
- Korzystanie z usług ośrodka w ramach świadczenia komercyjnego jest odpłatne.
- Opłaty za usługi dostępne w ośrodku mogą ulegać zmianie, zgodnie ze stopą inflacji. Zmiana w cenniku może nastąpić nie częściej – niż raz w roku – o czym pacjent będący w regularnym cyklu spotkań terapeutycznych, zostanie poinformowany na minimum dwa miesiące przed jej wprowadzeniem.
- Warunkiem rozpoczęcia terapii są konsultacje. Ich ilość jest różna, właściwa dla każdego przypadku z osobna - ustalana indywidualnie z terapeutą.
- Pacjent po konsultacji może zostać skierowany na terapię do innego terapeuty, jeśli terapeuta konsultujący, nie dysponuje terminem odpowiadającym pacjentowi. Może być też skierowany do innej formy terapii niż pierwotne zgłoszenie, zgodnie z wiedzą i doświadczeniem terapeuty konsultującego.
- Pacjent (lub jego rodzic/opiekun ustawowy) zobowiązany jest uiścić opłatę za usługę Ośrodka. Pacjent zobowiązany jest uiścić opłatę za konsultację/sesję z góry.
- Wizyty u specjalistów można odwołać do 24 godzin przed terminem (w przypadku terminów poniedziałkowych oraz następujących po dniu świątecznym - tel/sms/email)
- Możemy zaproponować wtedy inny termin - w miarę możliwości, w porozumieniu z terapeutą i pacjentem.
- W przypadku odwołania wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny - pacjent ponosi jej koszt w całości. Brak opłacenia odwołanej wizyty, będzie skutkował brakiem możliwości umówienia spotkania w Ośrodku - do momentu uregulowania zaległości.
- Pacjent korzystający z psychoterapii po zakończeniu konsultacji i rozpoczęciu regularnego cyklu spotkań – w ramach procesu psychoterapii może odwołać 10% planowanych sesji ( w kontraktach bezterminowych są to 4 sesje w roku) – bez konsekwencji finansowych, bez względu na powód odwołania. Niepłatne są również sesje, które wypadają w dni wolne od pracy oraz dni urlopu terapeuty.
- W trakcie cyklicznych spotkań terapeutycznych - w przypadku braku możliwości wniesienia przez pacjenta opłaty za daną sesję - decyzję dotyczącą kontynuacji spotkań i terminu uiszczenia płatności – podejmuje terapeuta. Jeżeli pacjent zalega z opłatą za dwie wizyty, dalsze wizyty zostają zawieszone do czasu uregulowania zadłużenia.
dokumentacja medyczna
- Dokumentacja medyczna, psychoterapeutyczna, psychologiczna jest sporządzana według obowiązujących zasad prawnych, przechowywana w siedzibie Ośrodka, poufna i chroniona przed dostępem osób postronnych.
- Dokumentacja udostępniana pacjentowi - nie zawiera dokumentacji poufnej tj. osobistych notatek psychologa/psychoterapeuty/psychiatry/seksuologa, protokołów badań, kwestionariuszy, wytworów pacjenta itp., które objęte są tajemnicą zawodową.
- Dokumentację psychologiczną lub medyczną udostępnia się pacjentom:
⦁ w siedzibie Ośrodka na ul. Kotuli 3; - poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii
⦁ pacjent zgłasza pisemnie wniosek o udostępnienie dokumentacji,
⦁ dokumentację udostępniamy po wcześniejszym umówieniu, nie później - niż 14 dni roboczych od złożenia wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej. - Za pierwsze udostępnienie dokumentacji opłat nie pobiera się. Za każdy kolejny komplet wydanej pacjentowi dokumentacji - pobiera się opłatę 1 zł od strony
- Wydanie zaświadczenia o leczeniu – w ciągu 7 dni od złożenia wniosku – 20zł
- W stanach zagrożenia zdrowia i życia pacjenta lub innych osób - specjaliści mają prawo zatrzymać pacjenta w poradni i wezwać służby ratownicze, wg art.21. Ustawy o Ochronie Zdrowia Psychiczego z dnia 19.08.94r.
- Pacjent zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie - oraz utrzymywać w czystości i porządku pomieszczenia, z których korzysta, w przypadku wyrządzonych szkód, pokrywa ich koszty.